Första test på Gelleråsen 5 april

Jag gjorde upp ett bra pris med Mike på att hyra Karlskoga Motorstadion tisdagen den 5 april. Skönt att komma igång och få testa om allt fungerar osv. Tyvärr åkte jag på ett kraftig förkylning så den planerade avresan redan på måndagskvällen uteblev och vi fick göra klart det sista och lasta då istället. Revelj vid fem och sedan rullade vi iväg i regnet strax före sex och regnet följde oss ända upp till banan där Roland, Stefan och Landberg möte upp Bosse, Felix, Jasmine och mig själv vid halvnio. Efter att lastat ut, bytt till regndäck, monterat nytt batteri och lite annat småfix fick jag sedan äntligen rulla ut på banan som var kall och dyblöt. Kan bara säga att bilen gick som jag trott och hoppats på, vilket kraftpaket. Den kompressormatade Cosworth motorn levererade otroligt mycket kraft och det tog en stund innan man lärde sig hantera detta och kunde koppla av och köra på. Efter andra passet konstaterade vi att batteriet tagit slut då generatorn inte laddade. Tre pass på vått och ett pass på slicks blev det innan vi packade ihop och begav oss hemåt. Känns som vi nu har en bra grund att stå på för att "bygga vidare". Finns en del att jobba med väghållningsmässigt, finns också mycket tid att tjäna på ny splith och bakvinge. Bromsarna skall gås igenom och givetvis skall generatorn fixas/bytas, grenröret skall planas och nytt avgas system måste tillverkas då db-talen var på tok för höga för att få åka med i Sverige. /Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar