Testdag inför Silverstone

Efter en behaglig flygning från Västerås till Standtedt fick vi en mindre trevlig bilresa upp till Silverstone då M25 var avstängd efter en olycka vilket gjorde att vi anlände strax efter 22 istället för vid 18-tiden. Meningen var att vi skulle åkt ut till banan och haft den sedvanliga terapi genomgången med teamet men nu var det bara att åka till vårt B&B och plocka ut nycklarna till rummen och sedan bege sig till puben som är det enda stället i byn som serverar mat (förutom McD). Väl där blev det ett kärt återseende och givetvis snodde dom ihop käk till oss trots att köket stängt 45 minuter tidigare. Efter en skön natt sömn anlände vi sedan till depån vid 7:30 för förberedelser inför dagens fyra testpass om 35 minuter. Under första passet spöregnade det och jag fick bara tre varv innan dataloggen började spöka och slå av tendningen på bilen då den indikerade att jag övervarade så fort jag "tryck plattan i mattan". Vatten i en elkoppling var tydligen felkällan och till andra passet var problemet löst. Andra passet avverkades utan större dramatik med ett par spinn som största incidenterna och problem med bromsarna som bara tar fram i regnet medan teamkompisen Patrick spann av efter start och målrakan då han förlorat bromsarna.  Tredje passet gick fortare, samma problem med bara frambromsar iom att jag fått upp temperaturen. Tyvärr la bilen av efter halva passet med bränslepumpsproblem. Fjärde träningen tokregnade det, men gud så kul!! Tyvärr kom dataproblemet tillbaka och jag fick kasta in handduken efter halva passet. Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar