Silverstone

Efter att under fredagens träning haft problem med bromsarna som bara tog på framhjulen och som hela tiden låste upp vänster framhjul blev det en 11:e plats i kvalet vilket inte direkt var vad vi hade hoppats på, speciellt som min snabbaste tid här i Lolan 2012 hade räckt till en tredje tid. Clive jobbade som en galning med att försöka lösa problemet till racet och när jag rullade ut till Line-upen trodde vi att vi hade lyckats. Tyvärr var så icke fallet utan problemet kvarstod. Efter en bra start så kändes det som jag hade ett bra tempo trots bromsproblemet och jag jobbade mig sakta upp i fältet vilket är en tämligen tuff uppgift när alla i princip åker lika fort. Som bäst var jag uppe på en åttonde plats men tappade en plats på slutvarven då framdäcken tog slut. Känns som jag gjorde vad jag kunde idag och slutade 9:a i det 43 bilar starka startfältet. Kan inte säga att jag är nöjd men samtidigt har man gjort vad man kan så vad mer kan man begära av sig själv när allt inte riktigt funkar som det ska. Precis som vanligt har vi haft en fantastisk helg tillsammans med MCR Race Car Ltd./ Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar