Händelserik första dag på Oulton Park


Första träningspasset blev spolierat redan på andra varvet efter att någon spillde ut olja över ett 500 meter långt parti och ett antal bilar körde av tack vara detta och hamnade i räcket.
Andra passet flöt på bra och jag började få upp tempot ordentligt och tog ett par hedrande skalpar på vägen men säg den lycka som varar, på slutet av passet hörde jag plötsligt ett missljud i motorn vilket visade sig vara ett ramlager som lämnat in. Detta innebär att dagen för min del fick ett abrupt slut eftersom reservmotorn teamet förfogade över precis placerats i Patricks bil. Dock tog det inte speciellt lång tid innan vår härliga mentor Jonas Qvarnström bad att få ett samtal med oss alla. Han hade då gjort en uppgörelse med Team PJM att dom skulle köra hem och hämta Lolan för att jag skulle kunna fortsätta helgen i den, något som för mig kändes som att gå till säng med sin nyss frånskilda hustru men givetvis tackade jag och MCR-teamet ja till detta storsinta erbjudande från Martin och Paul som genast begav sig iväg på en 8-timmars resa för att lösa vårt problem. Säga vad man vill men alla här har ett oerhört stort hjärta och det är väl kanske därför vi älskar Engelsk racing så otroligt mycket. Hur som helst återvände Jonas, Jenny och jag till hotellet där vi diskuterade igenom dagen, resten av helgen och framtiden då min mobil plötsligt ringde och Cindy från MCR meddelade att dom precis sålt "min" bil så nu måste jag specificera alla mina önskemål hur jag vill att min nya (alltså helt nybyggd) bil skulle specificeras till nästa tävling på Donington./Anders

1 kommentar:

  1. roland.hermansson@mectec.se24 maj 2013 kl. 21:37

    Vafan då har ni klistrat alla dekaler helt i i onödan , det blir dyrt med nya igen.

    SvaraRadera