Bra dag på Oulton-Park

Efter att ramlagret i MCRens motor gett upp redan efter 20 minuters träning på den för mig helt okända banan Oulton Park var inte direkt humöret på topp när jag gled ner i sittbrunnen på Lolan för att åka ut och fajtas om start-positionerna i kvalet på lördagsmorgonen. Trots detta och trots alldeles för få varv på banan tyckte jag ändå jag samlade ihop mig väl och utförde uppdraget bra. Kanske inte någon av karriärens topp presteringar men ända en skaplig 11:e plats i det 35 bilar starka startfältet. I första heatet fick jag till en bra start och höll min position till första sväng där grabben bakom mig skulle passera på innern vilket resulterade i att han snurrade. Dock uppmärksammade jag vad som var på gång så jag kunde styra undan och undvek därigenom att bli indragen i detta. Därefter avancerade jag upp i fältet till en sjätte plats och jagade mig allt närmare framförvarande som var en trio som låg på sekunden sämre varvtider. Tyvärr blev det sedan Safety  Car och det kom två varvade bilar mellan mig och framförvarande och dessa två körde långsammare än Safety Caren och var dessutom inte med i omstarten vilket gjorde att jag tappade ett par hundra meter på klungan framför och detta gjorde uppgiften omöjlig för mig då det bara var ett varv kvar av racet. Hur som helst så var en 6:e plats i heatet, 3:e i B-klassen och 3:e snabbaste tid något som gladde mig, Jenny, Jonas, Team PJM, MCR och jag tror hela Sports 2000 gänget. I andra heatet startade jag sedan från 6:e ruta och blev duktigt påpucklad av dom bakomvarande i första sväng vilket gjorde att jag tappade tre platser men tog sedan tillbaka en plats i inbromsning inför hårnålen som är femte sväng och sedan var det bara att plocka skalp efter skalp tills jag nådde fjärde plats. Trean låg sedan hundratalet meter framför mig och jag åt meter för meter men kom aldrig riktigt ikapp utan han lyckades hålla mig stången så det blev en slutlig fjärdeplats i mål och 2:a i B-klassen med fjärde snabbste varvtid, en bra avslutning i Lolan/Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar