Sjua på Silverstone.

Team PJM jobbade stora delar av kvällen samt hela förmiddagen parallellt med MCR-Teamet med att lösa choke problemet vi hade gemensamt i våra motorer men tyvärr var vi tvungna att chansa på att vi löst dom före start. Jag startade från 8 ruta och trots en dålig start med för mycket hjulspinn behöll jag min position halva första varvet innan jag passerade bilen framför mig och tog rygg på täten. När dom sedan fått upp tempen på däcken efter ett par varv lyckades jag inte hänga med dom utan jag hamnade i ingenmansland och körde resten av racet för mig själv och slutade 7:a. Dock var sista varvet dramatiskt då bränslet tog slut och jag åkte sista varvet på nåder och strax efter målflaggan stannade bilen. Tyvärr gav inte motorn den effekten vi hade senast utan den gick alldeles för fett och det var nog huvudskälet till att jag tappade tätgänget. Hur som helst tycker jag själv att jag gjorde ett mycket bra och taktiskt lopp igen, ett lopp som var oerhört slitsamt och jag och teamet är nöjda med min insatta här på Silverstone./Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar