Åttonde tid på kvalet.

Kvalet är avklarat men tyvärr "glasade" sig mina framdäck och jag brottades med oerhörda understyrningsproblem hela passet, något som jag alltid har problem med här på Silverstone. Först trodde vi att vi misslyckats med igångsättningen av däcken som vi "rubbat in" i ca 15 km, blev detta för mycket? Å andra sidan till Falkenberg för ett par veckor sedan gick det inte att köpa däck i Sverige vilket gjorde att vi köpte ett par begagnade som gått 6 varv på Spa i Belgien vilka skulle vara "som nya" och dessa funkade perfekt. 6 varv på Spa är trots allt nästa 45 km. När vi senare analyserade fakta och logguppgifter kunde vi konstatera att "corner speed" var högre än i april och även G-kraften i svängarna och vid inbromsningvar högre men tyvärr tappade vi nästan tre sekunder på accelerationen på raksträckorna och som jag så efter passet, motorn gav mig inte den kraft jag hade senast på Brands Hatch. Trots fick jag turligt nog åttonde tid. Med tiden jag hade senast hade jag varit 4:a, så jag kan inte påstå att jag är nöjd. Men trots allt livet leker och jag får ägna mig åt det jag tycker bäst om. Livet är härligt när man passerar 200 km/h./Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar