Upp som en sol, ner som en pannkaka.

Efter en bedrövlig start i Heat 1 där jag kom iväg som tolva tog jag sedan bil för bil och i loppets sista kurva chansade jag och bromsade mig förbi Clive i den MCRen jag körde på SPA senast. Tyvärr tappade jag sedan kontrollen efter att låst upp bakhjulen vid inbromsningen till chikanen och spann av banan och fastnade i sandfållan. De flesta av de grabbarna jag passerade på vägen körde jag om två gånger då jag var av en gång innan och föll ner genom fältet. Sålunda poänglöst i första racet och dessutom en åthutning av domaren eftersom jag "tappade" bilen på ett "gulflaggställe", bara att be om ursäkt för det. 18:35 går starten i andra heatet och då hoppas vi på torrt race, det första gick på regndäck på en upptorkande bana vilket gjorde att mönsterdäcken brann upp fullständigt, men när allas däck gav upp var jag snabbast totalt, då kom rallyfredricsson fram och jag åkte på långa härliga fyrhjulssläpp./Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar