Timepractis on Donington Park

Race på Donington Park och idag är det två tidsträningar på förmiddagen och två heat på eftermiddagen. Bägge heaten ingår i förarmästerskapet och man får halvapoängen per heat så det gäller att komma i mål och placera sig i de bägga 1/2-timmes racen. Kändes inte riktigt som jag fick till det i varken förste eller andra kvalet, i första hade jag åttonde tid och "som vanligt" var jag sist i snabbåkargänget bara hundradelar från att klättra ytterligare fyra platser. Bakåt hade jag däremot en bit över en sekund till godo. Andra kvalet kändes som det gick långsammare och att fästet var sämre men jag förbättrade tiden med 4 tiondelar och fick sjunde tid. Dock blev det lite rallycrosskörning på slutet så grabbarna har en hel del rengöringsarbete att utföra innan heat 1./Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar