Första testdagen i Thruxton till enda.

Första träningspasset på Thruxton startade klockan två och var en timme långt. Meningen var att jag och min teamkompis för helgen skulle dela den timmen mitt i tu med han i först och jag bakom ratten i andra halvan. Tyvärr gick axeltappen till vänster bakhjul av efter ett tiotal varv så min teamkompis kom in på bärgare. Detta innebar att jag fick hoppa in i den andra fabriks MCRen vilken i vanliga fall körs av teamets förste förare. I slutet av passet så var jag snabbast. I andra passet var "rätt" MCR fixad efter ett enastående jobb av alla i MCR-teamet och Martin White (ägaren av Lolan) som är med och hjälper oss även fast jag tävlar i ett konkurrent team. Den här gången var min teamkompis angelägen om att jag skulle ta första stinten. Efter ett snabbt depåstopp efter bara två varv där vi justerade om bakvagns set-upen kunde jag gå ut och attackera denna otroligt balla bana och fann speeden som innebär att man egentligen bara släpper gasen på två ställen, något som gjorde att jag satt dagens bästa tider inte bara en utan upprepade tillfällen. Så sjukt roligt att åka över blinda krön hängande i full traction i kurvorna i 250-260 km/h. Var även kul och lärorikt att testa två likadana bilar och se skillnaden trots att dom är exakt lika samtidigt som det kändes bra att jag med mina två inhopp i MCRen utvecklat den justeringsmässigt från ett närvöst vildsvin till en snabb tuff vinnaroxe. Kan bara tacka alla som backar upp mig så otroligt mycket, känns som jag har hela racing England bakom min rygg, dessutom har jag legenden Jonas Qvarnström, racingfarsan Anders Holmström och sist men inte minst min fantastiska familj som alla backar upp mig till 100%./Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar