Regnrace på SPA.

Det blev dålig utdelning för mitt slit i regnet idag, startade 10 men knaprade upp mig till 4 innan jag lyckades snurra i Double Gauche vilket innebar två tappade platser. Jobbade mig upp till fyra igen innan jag lyckades snurra en andra gång denna gång i Chicane vilket gjorde att jag hamnade åtta men denna gång några hundra meter bakom framförvarande. I min iver att hinna ikapp lyckades jag sedan snurra en tredje gång i Campus. Efter det såg jag ingen varken framför mig eller i spegeln så sista varven blev en ren transportsträcka. Men i morgon lovar dom torrt väder och då startar jag åter tia.
Till i morgon ställer teamet om bilen så den förhoppningsvis blir neutral istället för grymt överstyrd. Efter genomgång av dataloggen där vi också jämförde värdena mellan mig och helgens teamkompis som för övrigt vann dagens heat storstilat, så fick MCR-teamet endel att göra. fick jag oerhört mycket lovord för min körning så nu kan man sova gott och hoppas på sol och värme i morgon./Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar