Tionde plats i Finalen.

Slutade 10:a efter ett synnerligen kämpigt race för mig som slutade med att jag snurrade över Paddock Hill Bend och orsakade rödflagg då bilen inte startade igen p.g.a. batteritorsk. Fördelen med rödflagg är ju att resultatet varvet innan blir slutställningen så därför blev jag 10 istället för att bryta. Dock hade jag jätteproblem med greppet och och åkte var och varannat varv på bredsladd över Paddock Hill Bend till dom bakom varandes stora glädje, och i Druides och Clearways understyrde det nåt fruktansvärt. Kändes märkligt för jag åkte både fortare och hade bättre grepp i fredags på gamla däck än jag hade på nya idag, och genomgången med Scott visade i dataloggen att bilen var på tok för orolig och att något inte stod rätt till. Hur som helst nu är det bara jobba stenhårt för säsongen 2014 där det för närvarande finns några olika alternativ, beroende på vad jag och sponsorerna vill satsa på ./Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar