Donington Park

En 11:e plats i kvalet var inte vad man hade hoppats på. Var nervös före starten och sedan hade jag på tok för lite adrenalin under körningen. Låg fyra länge men hade oflyt med trafiken under de sista fyra varven vilket gjorde att jag föll ner i listan. Efter en skaplig start i racet jobbade jag mig sakta men säkert upp till en femteplats (6:e egentligen men en framför bröt) innan en av kompisarna framför snurrade och sedan försökte stänga mig när jag skulle passera honom i typ 50 km/tim högre fart och körde då in i mig i sidan på fronten vilket gjorde att även jag snurrade och i tumultet som uppstod blev jag även påkörd i bakändan vilket skadade vingen samt diverse karossdelar så jag tappade down fors (grepp) samt ljuddämparen knölades ihop så jag även förlorade effekt. Efter det var jag tolva och tog mig under de återstående två-tre varven upp till tia. Så här efteråt känns det inte som jag haft det flyt man önskat i helgen och heller inte förvaltat mina kort rätt. Racet var nog det tuffaste jag någonsin kört med 9 förare på samma sekund, vilket var sekunden långsammare än de tre i toppen och varje passering var man tvungen att göra tre-fyra gånger då alla bet tillbaka och absolut inte gav en millimeter till någon./Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar