Efter en kanonstart från sjunde rutan passerade jag David Croft och Scott Guthrie på yttern i första kurvan Paddock Hill och tog rygg på Peter Williams. Ganska snabbt smög sig sedan Peter om Stoten medan jag hölls upp av honom ytterligare ett par var innan jag lyckades lura honom nerför den hårresande Paddock Hill. Efter ytterligare ett par varv hade jag sedan jagat ifatt Peter och Clive Hayes som slogs om andra platsen bakom inhyrda racingproffset Mandersson. Ganska snabbt formerade vi tre oss sedan och hjälptes åt att dra ifrån bakomvarande fram till Clive dök in i depån för förarbyte till Patrick Sherrington vilken sedan tog deras MCR till seger. Varvet efter när jag passerade ut på start och målrakan kände jag att något inte stod rätt till med bilen  och fick slå av rejält på tempot tillbaka till depån där man konstaterade att centrum muttern lossnat och låssprinten försvunnit.   P.g.a. dom säkerhetsregler som är i depån gällande tankning och reparation tappade vi sedan tre varv på övriga innan jag åter entrade banan när det återstod ca 25 minuter av racet. Jag hamnade helt i ingemansland och först de sista 10 minuterna kom jag ifatt konkurrenter och plockade bil för bil till jag krossade mållinjen som 14 bil tre varv efter Sherrington/Hayes med dagens tredje snabbaste tid, dock blev jag fyra i min klass för ensamma förare vilket gav mig 12 poäng.  Måste säga att detta är nog mitt bäst genomförda lopp både taktiskt och körmässigt. Bilen funkade perfekt och den nya motorn gav mig den extra effekt jag så länge längtat efter. Känns som mina aktier här borta stärktes ordentligt efter att under sommaren dalat endel efter alla motgångar. /Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar