Summering av Donington tävlingen

Om man så här dagen efter gör en analys av helgens race så kan man konstatera att jag återigen ligger med i de åttas gäng som är dom som spelar i Serie A. Dock så får jag inte riktigt till det i kvalen eftersom jag startade åtta respektive sjua men sedan i racet så är jag snabbare än de flesta eller åtminstone häften av Serie A grabbarna. Att snurra bort en femteplats som jag gjorde i heat ett kan kanske kännas idiotiskt men samtidigt skulle det i min vinnarsjäl inte kännas bra om jag inte försökte att passera en när jag känner att jag är snabbare. Vad kunde jag då gjort annorlunda, tja eftersom banan torkade upp och bilen var våtinställd, vilket även innebär att man flyttar bak bromskraften till mer broms på bakhjulen och detta skulle jag tänkt på och varit med och justerat fram dom vartefter banan torkade upp. Det var ju trots allt det som knäckte mig, att bakhjulen låste sig vilket innebar en piruett. Punkteringen i andra heatet är ju inget jag kan göra något åt utan jag får bära med mig att jag var ännu snabbare i förhållande till mina konkurrenter och återigen kändes en pallplats realistisk om inte om hade varit. Hur som helst känner jag mig nöjd med mig själv efter helgen och känner att det går fortare och fortare för varje tävling och vinnaren har mindre och mindre försprång för varje race. Och så en sak till: GUD VAD ROLIGT DET ÄR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar