Spa Europas ballaste bana.

Ursäkta men jag, Anders Fredricsson är faktistkt en av Europas snabbaste Sports2000 förare och/men vi måste också få till allt runt om oss. Hur som helst nu åkte vi till Spa i Belgien för att åka första deltävlingen i det Brittiska Team-Mästerskapet. Redan från start så var vi, kanske inte bäst men väl tvåa. Fick in linjer och allt "So Good".
Att åka fullt i Eau Rouge är en självklarhet men att också åka fullt i Double Gauche och framför allt i Blanchimont kräver sin man och jag är den mannen :-).
Hur som helst så gårdagen fria träning innehöll tre pass, första passet frös inne pga att teamet inte var på plats, pass 2 stannade bilen efter Bruxells på första varvet, vilket visade sig vara någon givare till insprutningen som lagt av, pass tre då fick jag åka, åtminstone tjugo minuter innan diffen rasade. Under dessa 20 minuter hittade jag både flytet och tempot och taxade på gångbara tider trots trafiken (vi tränade tillsammans med diverse formelbilar). Hur som helst efter lite drygt 20 minuter tog det roliga slut när diffen rasade. Ett antal timmar senare kastade teamet in handduken eftersom Lolan dessutom har ett specialbearbetat växellådshus så att peta in en annan låda funkade inte.
Hoppet just nu står till att någon av de mindre meriterade förarna släpper till sin sits för mig, en lösning som Jonas Qvarnström jobbar med för fullt för tillfället.
Vi ger inte upp förrän vi är slagna!!/Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar