Summering av årets första racedag.

Så lider årets första racingdag mot sitt slut. Utan att överdriva kan man lugnt säga att det varit en dag full med både ris och ros likt Balder på Liseberg har man farit upp och ner i humöret men slutligen landat i ett tämligen behagligt lugn. Med ösregn under natten som sedemera övergick till frost var det tämligen halt när man slirade ut på första racepasset vilket också blev det sista. Hur som helt gick luften ur mig precis lika fort som oljan försvann ur motor, ville bara skita i allt och åka hem. Som tur var blev det Jenny, Qvarnström och jag som fick bege oss dom knappa 100 milesen upp till Neal för att hämta nya motorn som skulle vara klar vid fyra tiden. Väl där var det bara att konstatera att motorbygget knappt var påbörjat vilket så här efteråt faktiskt var en skänk från ovan. Vart efter Neal och jag plockade ihop motorn så försvann också min olust till racing, Silverstone och livet och så saktliga kom racingandan tillbaka precis som hoppet, adrenalinet och glädjen. Väl tillbaka i depån så kände jag mig både glad, lycklig och laddad. Nu är det snart dags att sluta dom blå efter en både god och framförallt mycket trevlig middag ihop med hustrun på den lokala puben, vilket för övrigt är byns enda ställe man kan få en matbit på. I morgon bitti får vi sova lite längre, ta en löptur och sedan skall vi anlända till banan så sent som vid tio. Gjuta ny stol och sedan bara insupa racing atmosfären är allt som står på programmet innan tidskvalet som för vår del startar 16:40./Anders

1 kommentar:

  1. wolftechracing@gmail.com14 april 2012 kl. 10:43

    God morgon då är det bara vänta och hoppas kvalet blir bra, kram och lycka till till er alla!
    Anders d.ä.

    SvaraRadera