Fredagen den trettonde!!

Allt började så bra i morse, vi gick upp vid sex duschade fick en god frukost hos paret vi bor. Väl ute vid bilen fick vi skrapa rutorna för det var frost på morgonkulan vilket följs av idogt regnande hela natten. Väl i depån kändes allt otroligt bra, på plats i tid och bara strosa runt och kolla alla små sist detaljer, insupa racing atmosfären, och börja komma i stämning med stigande adrenalin tryck. Tjugo i tio var det sedan dags att rulla ut och jag kom ut allra först på banan och könde genast att det var grymt halt, något som jag strax fick bekräftat då jag såg i backspegeln hur bägge bilarna bakom mig snurrade av banan. Redan efter ett par varv blev det rödflagg och en fem minuter i depån. Ut igen och nu började det så sakliga torka upp och jag njöt av att äntligen hitta runt på Silverstons GP-slinga. Redan efter tre var inträffade sedan katastrofen, jag sköt motor i ett oljemoln. Just nu håller Paul och Martin på att riva ur den gamla medan Neal bygger ihop en ny. Får se vad det blir av detta?!/Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar